martes, 9 de diciembre de 2014

PMP, un proiect de "partid nou"

Lumea romaneasca este o lume a indivizilor carora, cei 50 de ani de izolare le-a distrus capacitatea de a gandi si a fi "actionar" (sau, in cuvintele mele, de a fi "om de echipa", jucator).

(Un equipo es un grupo de dos o más personas que interactúan, discuten y piensan de forma coordinada y cooperativa, unidas con un objetivo común. Un grupo en sí mismo no necesariamente constituye un equipo / O echipa este . . . un grup de două sau mai multe persoane, care interacționează, dezbat și gandesc de forma coordonata și de cooperanta, unite impreuna de un "scop comun". Un grup (în sine) nu constituie in mod neapărat "o echipă".

"Actionar": Persoană care interacționează, dezbate și gandeste de forma coordonata și cooperanta, impreuna  cu una sau mai multe persoane, aspirand la implinirea unui "scop comun"


Nu suntem foarte multi basisti pe lumea asta, dar si in cazul asta se intampla ca atunci cand ne mor parintii: familia, unita pana atunci de . . . prezenta parintilor, incepe sa se fisureze atunci cand dispare primul (mama sau tatal) si . . .se rupe rau (pana la . . . complet) acolo unde mintea nu este chiar la ea acasa, atunci cand dispare si cel de-al doilea.



In cazul nostru politic, concret, Traian Basescu isi inceteaza rolul de magnet odata cu ultimul minut al celui de al doilea mandat. Asa cum propriilor parinti le suntem recunoscatori (aceia dintre noi care au aceasta capacitate) in incercarea noastra de a ne transfera, noua insine, povara, permitandu-le lor ca odata  ce ies la pensie sa reduca motoarele, incercand ai proteja pana inchid ochii si purtandu-le apoi recunostinta vesnic, asa se intampla si in plan politic (cu diferenta ca ceea ce in viata de zi cu zi ne obliga a accepta, viata insa-si, aici trebuie sa ne oblige a accepta, propria noastra minte).
Desi suntem o suma buna de "basisti", suntem basisti de mai multe "culori": basisti-diaconisti, basisti-macovisti, basisti-udristi, basisti-basisti, si inca multe ramuri.
Eu unul sunt, "basist-udrist". Am precizat si re-precizez ca sa nu existe dubii, si dupa cum se vede o re-afirm si in scris.

 Am mers pe mana Elenei Udrea si continui sa pariez pe ea (cata vreme isi mentine afirmata dorinta de a fi in frunte). Asta seamana ca si cand as alege dintre 14 alergatori, ai unui imens maraton (desfasurat pe principii ale "orientarii sportive") si, ca si cum alergatorul pe al carui culoar decid
sa-l aleg a-l urma, ar fi un fel de  "Gabi Szabo" in anii ei de glorie,si in urma careia nu ma tin cu alt scop decat cu acela acela, declarat, de a incerca sa o depasesc.
Asa si cu Elena Udrea.
O consider cea mai buna azi, si pentru asta . . . pe ea caut sa o depasesc. Doar daca nu am capacitatea, nu o fac, iar cata vreme nu ajung sa o depasesc, nu am de ce sa nu ii acord consideratia pe care o acord, oricaruia care-i mai bun ca mine la ceva anume.
In fata celor pe care ii consider "maestri", eu unul, ma inclin cu respect).

Si-apoi, "maratonul" asta este . . . ca si cum startul s-ar da (sa zicem) din Madrid, iar tinta de atins ar fi . . . sa ajunga fiecare "acasa la el" ("acasa la el" = domiciliul, si nu rezidenta), banuind (eu) ca "acasa la el" este situat intr-un punct geografic din Romania. Asta inseamna ca in mod sigur, candva (cand ajungem la vama la Nadlac, sa zicem) drumurile noastre iarasi se despart si de acolo ne unim cu altii care merg spre locul la care mergem si noi (n-o sa te duci inspre Suceava daca esti din Dor-Marunt).
Am avut deci 14 persoane asezate in "pole-position" si fiecare dintre noi am ales (inclusiv alege) dupa cine sa se tina, ruta cui urmeaza, in aceasta alergare asemanatoare "probei de rezistenta" pe care fiecare din noi o sustineam ca elevi, si in care stim ca nu ne situam toti printre primii ci ne insiruiam pe pista de alergare dupa cum ne ajutau nativele noastre capacitati, castigand sau dimpotriva, pierzand, teren.
Altfel spus, PMP (venind  cu exemplul cazul nostru, concret) este un "joc" ("joc", este diferit de "joaca" prin faptul ca are reguli. "Joaca" este spre exemplu "gadilatul" iar asta nu are, ca si jocul, niste "cadre exacte din care sa nu iesi. Are, bineinteles si "joaca" limitele ei, dincolo de care nu mai este joaca, dar e diferita de "joc".
Ca orice joc, nu poate fi decat "de societate" (jocuri in care sunt implicate cel putin doua persoane). Sunt si "jocuri de o persoana" (cum e "Solitaire" sau cum e "tenisul la perete", gimnastica individuala, inotul, schiui, alpinism) iar acestea nu apartin categoriei "joc de societate".
Exemple de "jocuri de societate" stie fiecare dar, mai dau si eu aici: piticot, table, sah, tabinet, septica, macao, trombon, pacalici, monopoly, remi, tenis de camp, tenis de masa, parchis fotbal, volei, poker, lupte, rugby, polo si . . . o sumedenie. Stim ca fiecare "joc" in parte are propriile sale reguli si n-o sa ne apucam sa aplicam regulile de la "septica" la "fotbal" sau pe cele de la "lupte" la remi, la table sau la sah.
Asa si jocul asta (politic, de data asta) denumit PMP (si nu doar el, ci si PSD, PNL, PRM; PPD, UDMR sau oricare alt) are propriile sale "instructiuni de joc", propriu-i "mod de empleo" si il joaca . . . doar cine vrea.
 Astfel, facand vorbire aci de PMP (ca asta ma doare pe mine) e de spus ca este un "joc brevetat", si pe care daca vrei, il joci, iara daca nu, nu.
Presupunand ca ma adresez celor ce vor sa il joace, e de spus ca "jocul asta de societate" nu presupune ca septica sau ca parchisul un minimum de doi si un maxim de patru persoane, ci un minimum de 9 (la nivel de sat) fara a avea o limita maxima a numarului de persoane.
Doar ca, la fel ca si in armata, o "grupa" cand depaseste un numar de persoane devine "doua grupe", cand numarul integrantilor depaseste 3 grupe devine pluton, apoi companie, batalion, regiment si etc.

Acest joc, PMP, e un "joc nou". Este nevoie sa se "structureze". Ca sa se "structureze" trebuie sa ne gandim cum structuram o casa (atunci cand o construim) si, stim - nu stim, nu este in "limita posibila, obiectiva" (nu . . . subiectiva) construirea ei decat "de jos in sus" (nu merge sa inversezi ordinea de lucru)
Cu alte cuvinte, sunt de organizat "mese de joc" la nivel local, si totul decurge ca in fotbal unde erau vreo 12 categorii.

Eu insumi, cu tineri (la acea vreme) de varsta mea, am constituit "echipa" in campionatul national, la nivel "satesc", cu scopul (declarat - nedeclarat) sa castigam "Cupa Campionilor Europeni" (cel putin).
Ei bine, noi (cei ce ne-am propus formarea echipei) ne-am preocupat sa gasim 100 m de islaz cat de cat orizontal (sunt nascut intr-o zona excesiv de "colinara"), am strans bani si am "corupt" un buldozerist (de la "stat") de ne-a nivelat cat de cat terenul , iar restul l-am nivelat manual cu sape, lopeti, etc. Am trasat, am facut marcaje, ne-au cusut nevestele steguletele necesare, am pus bani si am cumparat plase de porti, am inscris (brevetat,omologat) terenul, echipa, ne-am cumparat fiecare doritor echipament (unii il tineau in traista degeaba ca in echipa inapeau doar 11), ne-am "legitimat" si am incercat sa ne indreptam spre "promovare". Plateam arbitri, plateam reprezentanti ai FRF, ne costau deplasarile, se rupeau incaltarile, ne accidentam, etc
Problema nu era simpla ca . . . dornice de promovare erau toate echipele si, castigam - pierdeam negustori ne numeam (am pierdut si cu . . . "scoruri astronomice"), iar pana . . . "sus" erau de urcat vreo 13 - 14 trepte. De-abia de pe la "judeteana",divizia C, in sus, incepea-i sa culegi (daca ajungea-i vreodata la asta), roade. Noi insa nu am ajuns, dar daca ar fi sa mai am inca odata 18 ani as relua, tot la fel, incercarea.

Ei bine, revenind la oile noastre, "sportul" asta denumit "politica" e un fel de "turneu de sah", cu "invingatorul la masa", si trebuie sa il incepem (in cazul nostru, al celor care, conform "punctului a, art 10 cap 3 al statutului PMP : "adera la valorile si la principiile prevazute in  Statutul si Programul Politic al partidului si se angajeaza sa le respecte".

 Diferenta fata de fotbal este ca de aici, nu promoveaza echipa ci promoveaza "primul clasat". Promovat in "liga superioara", depinde de el insusi daca va urca (spre divizia nationala) sau va re - cade pe treapta prima (de aici nu ai unde cadea ci doar renunta sau fii exclus).
Repet, am aceeasi consideratie fata de "jocul politic" ca si fata de "jocul de sah", il disput cu placere, daca sunt "bun" merg mai departe, daca nu, nu port pica ci ma antrenez si re-antrenez in vederea "castigarii".
Invit pe cine doreste, sa discutam pe marginea "statutului". Dupa cum vedem din chiar lectura lui (eu mi l-am imprimat pt ca imi vine mai la indemana asa) se vorbeste in el pana la "Organizarea la nivel national" (capitolul 7) si daca ne adunam cel putin 9 primul lucru pe care trebuie sa-l votam (ca sa il putem cere), este includerea in statut (ma rog, cautarea astui fel de solutii) si a celorlalte 27 de "judete", care sant alipite celor 42 cate avea Romania, odata cu intrarea in UE. Suntem "cetateni europeni" pe tot teritoriul UE, si UE insa-si trebuie sa gaseasca solutia (binenteles laolalta cu Romania) prin care sa faca sa nu existe doua categorii de "cetateni europeni de origine romana", unii cu "drept si obligatii intregi" iar altii cu "drept pe jumatate iar obligatii intregi (ca sa nu zic, duble)"
Nu pretind, (nu ma refer aici) la "drepturi sociale" ci e vorba de "drepturi politice".
Trebuie sa devenim "cetateni europeni" si "de fond", si nu doar "de forma", si in realitate si nu doar in hartii, indiferent unde am fi rezidenti legali in vreo zi, pe teritoriul UE.
Cu astea spuse, astept raspunsuri si apoi continui cu propuneri si dezbateri.
Jocul politic eu il iau la fel de "in serios" ca pe "jocul de sah" si, cand ma asez la masa cu cineva (mama, tata, frate, copil) daca pot il bat mar, daca ma bate mar . . . ma inclin (alta partida, alta istorie).
Nu sunt membru PMP. Mi-as dori sa fiu, dar nu vad calea statutara.
 .
Gasesc in statut la articolul 11: "Cererea de inscriere se adreseaza Presedintelui organizatiei locale in a carei raza teritoriala domiciliaza solicitantul, isi are resedinta sau isi desfasoara activitatea"

Mai gasesc la articolul 13 ca: "Un membru al PMP nu poate face parte decat dintro singura organizatie, de la acelasi nivel, a Partidului"

Si mai gasesc la articolul 24 ca "organizarea la nivel international  se face in circumscriptiile electorale constituite in vederea alegerii Presedintelui Romaniei, a membrilor Parlamentului Romaniei si a membrilor Parlamentului European"

Dar acestea imi par (mie) insuficiente. Poate cineva care v-a citi randurile mele ma va ajuta daca or exista date mai complete (aici date despre "cetatenia UE")

 . Cam atat, deocamdata. Sperand sa dam impreuna forma unei echipe statutare din care sa ajungem sa ne alegem (tot statutar) "jucatorul coordonator de joc" (capitanul de echipa) salutari si toate cele bune.
Problema nu este de a merge . . l cineva cu cineva (sau cineva impotriva cuiva). Asa cum sah se joaca si in parcurile oraselor (ca in Cismigiu spre ex) tot la fel se poate si dezbate politica in parcuri. Doar ca daca nu participam intr-un mediu omologat, nu avem unde promova (daca suntem in stare de asta).
Eu sunt un "jucator", imi place jocul asta (PMP) si caut sa ma inscriu, statutar, sa il joc. Cine vrea il joaca, cine nu, nu. Tot "cearcceaful" asta, e prezent aici, doar pentru aceea ca vreau sa ader, ca membru. Din ce surse am intalnit pana acum, mi s-a raspuns ca nu pot fi membru decat daca mai intai ar exista o "fundatie" la nivel de Spania, care ar costa foarte multi bani. Cum o-i ajunge eu sa fac sa se intalneasca biata mea dorinta de a ma inscrie in PMP cu concretetea unui organism caruia sa ii intind cererea, o-i vedea.
Toti se bat pentru a se urca pe treptele superioare, eu militez pentru crearea (mai inainte de altceva) organizatiilor de la baza. Nu ma mai pricipsesc eu, asa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario